3. divisjon – avdeling 6 2026 (menn), 9. runde, 31. mai
Elverum – Brumunddal 4-0 (0-0)
Mål: Solum (47), Nelsinho (60, 66), Enkerud (82 str)
Laget: Petter Holmen Nilssen, Fredrik H. Andersen (Erik Breum 64’), Håkon B. Kvernvolden, Anders Ludvigsen, Ole Utkilen Smaaskjær, Mahad Abdi Abdilahi, Andreas Brungot (Mathias Sørum 64’), Christian Høgset (Christoffer Solbakken 81’), Markus H. Andersen, Emil I. Nordeng (Sondre Storengen 76’), Jørgen Nybu (Jørgen Holmlund 64’)
Gule kort: Markus H. Andersen, André Berge
Nok et tap i Elverum
Elverum borte er kjent som en vanskelig kamp for herrelaget. Også denne gangen måtte vi reise hjem med 0 poeng i bagen.
Det startet bra, var en helt annen trøkk og samhandling enn det som har vært prestert i det siste. Vi ligger trygt og godt defensivt med gode avstander i laget og venter tålmodig på de rette øyeblikkene for å hugge til fremover. Vi skaper noen halvsjanser og et par gode forsøk, men klarer ikke få ballen over streken.
Går til pause med 0-0 og en god følelse at vi har momentet i kampen.
Så starter andre omgang. Elverum går rett i angrep og får lagt inn fra siden. Der er Elverumspilleren sterkest i duellen og nikker ballen i mål. En skikkelig kalddusj og kampen får en annen karakter i andre omgangen. Vi er ikke like tette og kompakte, og blir nok hakket mer utålmodig. Elverum putter to kjappe i 60. og 66. og kampen er i realiteten avgjort. Vi produserer noen småfarligheter, men er ikke dyktige nok foran motstanders mål. Elverum fastsetter resultatet til 4-0 med en straffescoring i 82. minutt.
Spesielt 1.omgang er verdt å ta med seg videre i forberedelsene til neste kamp. Den er 13.juni kl. 15.00 mot Sarpsborg 08 2 på Sveum. Med en god treningsperiode de neste to ukene satser vi på en hyggelig dag på Sveum neste lørdag.